رد شدن به محتوای اصلی

اصول کار با چیلر تراکمی | کاربرد چيلر تراکمي در صنعت

 اصول کار چيلر تراکمي بر پايه سرد کردن آب و پمپاژ آن است و اين آب در نهايت به واحدهاي داخل ساختمان و يا ماشين آلات صنعتي پمپاژ مي‌شود. بدين وسيله سرمايش هوا در ساختمان توسط فن کويل‌ها يا هواسازها و غيره  يا همچنين عمل جذب حرارت اضافي سيالات و ماشين آلات صنعتي از اين طريق صورت مي‌گيرد.

آب در چيلر تراکمي توسط يک مبدل حرارتي به نام اوپراتور تا دماي زير صفر يا بالاتر از صفر درجه سانتي گراد سرد مي‌شود. در يک تعريف ساده‌تر و حتي جامع‌تر از اين دستگاه و وظيفه‌اي که دارد بايد بگوييم اين دستگاه در اصل يک دستگاه سرد کننده آب است و در نهايت اين آب سرد شده را مي‌توان به فن کويل‌هاي داخل ساختمان براي خنک کردن هوا فرستاد. همچنين مي‌توان آن را در فرايندهاي صنعتي استفاده کرد تا حرارات مازاد فرايند را به خود جذب کند.

]dgv jvh;ld

ما در ادامه مقاله از سايت سروش جاويد قصد داريم شما دوستان را بيشتر با کاربرد اين دستگاه و مزايايي که دارد آشنا کنيم. حال اگر شما هم جزء علاقه‌مندان اين حوزه هستيد و دوست داريد که با انواع چيلرهاي تراکمي و نحوه کار آن‌ها به طور تخصصي آشنا شويد و بعدها در اين حيطه فعاليت کنيد، ما به شما آموزشگاه سروش جاويد را معرفي مي‌کنيم. شما مي‌توانيد در کلاس‌هاي آموزش چيلر آن‌ها شرکت کرده و به طور تخصصي وارد اين حرفه شويد. حتي مي‌توانيد در دوره‌هاي آموزشي ديگري همچون نصب و تعمير کولرگازي، آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتي و ساير دوره‌هاي آموزشي آنان شرکت کنيد.

صنعت توليد

کاربرد هاي چيلر تراکمي چيست؟

نمونه کاربرد چيلر تراکمي در صنعت

يکي از نمونه کاربردهاي چيلر تراکمي در صنعت است. براي مثال در صنعت تزريق پلاستيک قالب‌ها و ماشين آلات تزريق توسط آب سرد چيلر تراکمي خنک مي‌شوند، به صورتي که مايع داغ از يک سمت وارد مبدل حرارتي شده و آب سرد چيلر تراکمي باعث خنک شدن آن‌ها مي‌شود.

چيلرهاي تراکمي صنعتي تا دماهاي پايين‌تر نسبت به کاربري‌هاي تهويه مطبوع آب را سرد مي‌کنند. حال اگر علاقه‌‌مند هستيد تا درباره اين حيطه کاري بيشتر بدانيد، مي‌توانيد به سايت زاگرس ماشين به نشاني مراجعه کنيد و از طريق قسمت تماس با ما، با مشاورين آنان در تماس باشيد و اطلاعات مورد نياز خود را از آنان دريافت کنيد.

حتما بخوانيد: قيمت دستگاه بسته بندي

نمونه کاربرد چيلر تراکمي در تهويه هواي يک ساختمان

در مواردي از چيلر تراکمي براي تهويه هواي ساختمان‌ها استفاده مي‌کنند که در اين مثال بايد براي سرمايش يک ساختمان مسکوني از فن کويل‌ها و موتورخانه‌ها استفاده بکنند. بدين صورت که آب سرد شده داخل چيلر تراکمي به فن کويل‌ها پمپاژ مي‌شود.

 صنعت

مزايا و ويژگي هاي چيلر تراکمي

  • از کمترين توان برودتي تا هزاران تن تبريد قابل ساخت هستند.
  • چيلرهاي تراکمي کاربردهاي مختلفي دارند مانند اينکه مي‌توان از آن‌ها به عنوان دستگاهي براي تهويه هوا در پروژه‌هاي مسکوني و تجاري و حتي اداري استفاده کرد. حتي جهت خنک کاري دستگاه‌هاي کوچک صنعتي تا خنک کاري بزرگ‌ترين دستگاه‌هاي صنعتي موجود، مي‌توان از آنان به عنوان دستگاه سرمايش بهره گرفت.
  • چيلرهاي تراکمي در مقايسه با چيلرهاي جذبي و ساير دستگاه‌هاي سرمايشي قيمت پايين‌تري دارند.
  • در مقايسه با ساير دستگاه‌هاي برودتي نصب ساده‌تري دارد و کم هزينه‌تر است.
  • اين  نوع از دستگاه‌ها توانايي کار با راندمان بالا دارند و در هر نوع از شرايط آب و هوايي نيز عملکرد خوبي را از خود نشان مي‌دهند.
  • داراي قابليت ساخت هم به صورت مرکزي(سرمايش همه قسمت‌ها با يک دستگاه) و هم به صورت واحدي(در تناژهاي کم و به ازاي هر واحد يک دستگاه مجزا) هستند.
  • داراي قابليت ايجاد دماهاي بسيار پايين تا ده‌ها درجه زير صفر براي به کاربردن در برخي از پروژه هاي صنعتي
  • امکان کنترل دقيق، خودکار و همه جانبه سيستم سرمايشي از طريق کنترلرهاي هوشمند و کاهش مصرف انرژي سيستم
  • در اين دستگاه‌ها به علت وجود لوله کشي‌هاي ساده آب بين چيلر تراکمي و مصرف کننده نهايي و همچنين عدم استفاده از لوله کشي مسي بين آن‌ها، امکان نصب دستگاه چيلر تراکمي در فاصله دور نسبت به مصرف کننده نهايي وجود دارد. اين درحاليست که در ساير سيستم‌هاي سرمايشي نمي‌توان دستگاه را نسبت به مصرف کننده نهايي در فاصله ي نسبتا دوري قرار داد، زيرا مانند چيلرهاي تراکمي داراي لوله کشي‌هاي مسي براي انتقال مبرد نيستند.
  • اين نوع از دستگاه‌ها نگهداري و سرويس دوره‌اي کم هزينه و آساني دارند. مخصوصا اگر چيلر تراکمي از نوع هوا خنک باشد.
  • به خاطر به کار بردن انواع تکنولوژ‌ي‌ها و سيستم‌هاي هوشمند مي‌توان مصرف انرژي اين دستگاه‌ها را به حداقل رساند. براي مثال با به کارگيري کمپرسورهاي ظرفيت متغير اسکرو يا ترکيب نمودن چند کمپرسور اسکرال کم مصرف با هم، امکان به حداقل رساندن انرژي دستگاه فراهم مي‌شود.
  • اين دستگاه قابليت تطبيق دادن مقدار توان برودتي را دقيقا به اندازه نياز مصرف کننده دارد و از آنجايي که اين دستگاه يک دستگاه توليد کننده آب سرد است، مي‌توان بر اساس اين قابليت آب سرد را بعد از انتقال به لوله ورودي مصرف کننده به هر ميزان که مصرف کننده احتياج دارد تنظيم کرد. کاربر نهايي مي‌تواند با يک کنترل تنظيم کننده دما، مقدار سرمايش مورد نياز خود را بدون اينکه بر ساير مصرف کننده‌ها اثري داشته باشد تغيير دهد و همين يکي از بزرگ‌ترين مزايا و ويژگي‌هاي اين محصول است.
  • اين دستگاه يکي از پرکاربرد ترين دستگاه‌هاي برودتي يا همان سرمايشي در سطح ايران و جهان است و آن هم به علت داشتن ويژگي‌ها و مزاياي فراوان نسبت به هر نوع دستگاه موجود در بازار است. البته که انواع متفاوتي دارد که با توجه به شرايط آب و هوايي محل سکونت خود مي‌توانيد از آنها استفاده کنيد.

کلام آخر

در اين مقاله تلاش کرديم شما دوستان را با اين دستگاه پرکاربرد بيشتر آشنا کنيم. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت سروش جاويد از خدمات آنان مانند آموزش چيلر و حتي ساير دوره‌هاي آموزشي آنان استفاده کنيد مانند دوره‌هاي آموزش بازيگري، طراحي سايت، تدوين فيلم، فيلمبرداري و..


 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سازنده ماشین آلات صنعتی و دستگاه بسته بندی

 سازنده دستگاه بسته بندی مجموعه زاگرس ماشین به عنوان یک تولید کننده پیشرو در ماشین آلات صنعتی و دستگاه بسته بندی ، راه حل های کاملی را برای رفع نیازهای بازار جهانی توسعه می دهد. تولید ماشین آلات مطابق با مشخصات صنعتی، بسته بندی دقیق با سرعت کارآمد و محافظت بیشتر از هر نوع محصول را تضمین می کند. دستگاه بسته بندی چیست؟ مجموعه زاگرس ماشین ارائه دهنده راه حل ها و انواهع تجهیزات و دستگاه بسته بندی یک مرحله ای شما است. ما انواع ماشین آلات پیشرفته از جمله دستگاه های بسته بندی جریان، دستگاه بسته بندی عمودی، دستگاه های بسته بندی جعبه کارتن و غیره را عرضه می کنیم. مقالات سایت ماشین آلات را مطالعه کنید. انواع دستگاه بسته بندی دستگاه بسته بندی جریانی دستگاه بسته بندی حبوبات کارخانه بسته بندی خشکبار دستگاه وکیوم بسته بندی مجوز بسته بندی مواد غذایی دستگاه پرکن دو توزین دستگاه ساشه دستگاه بسته بندی جریان. دستگاه بسته بندی عمودی دستگاه بسته بندی عمودی دستگاه بسته بندی کیسه ای از پیش ساخته شده دستگاه بسته بندی کیسه ای از پیش ساخته شده دستگاه بسته بندی جعبه کارتن دستگاه بسته بندی جعبه کارتن. ویژگی ماشی

بسته بندی مواد غذایی (مزایا + بهداشت + استاندارد ها)

پیشرفت در فرآوری مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی نقش اصلی را در حفظ عرضه مواد غذایی ایالات متحده در بین ایمن ترین مواد غذایی در جهان ایفا می کند. به بیان ساده، بسته بندی مزایای فرآوری مواد غذایی را پس از تکمیل فرآیند حفظ می کند، و غذاها را قادر می سازد تا مسافت های طولانی را از مبدا خود با خیال راحت طی کنند و در زمان مصرف همچنان سالم باشند. با این حال، فناوری بسته بندی باید حفاظت از مواد غذایی را با مسائل دیگر، از جمله هزینه های انرژی و مواد ، افزایش آگاهی اجتماعی و زیست محیطی، و مقررات سختگیرانه در مورد آلاینده ها و دفع زباله های جامد شهری متعادل کند. بسته بندی مواد غذایی باعث جلوگیری از دستکاری در حمل و انتقال می شود! دستکاری عمدی در محصولات غذایی و دارویی منجر به ویژگی های بسته بندی خاصی شده است که برای کاهش یا حذف خطر دستکاری و تقلب طراحی شده است.انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی برای این کار ساخته شده اند. اگرچه هر بسته ای را می توان بریچ کرد، اما ویژگی های غیرقابل دستکاری را نمی توان به راحتی جایگزین کرد. ویژگی‌های غیرقابل دستکاری شامل نواربندی، غشاهای ویژه، درب‌های جداشده و

دستگاه بلانچر

دستگاه بلانچر : دستگاه بلانچر | این دستگاه برای شست و شوی میوه و سبزی به کار می رود و با عملکرد الکترومکانیکی و سیستم چرخشی خود محصولات | 02634716956 زاگرس ماشین یکی از بهترین مراکز خرید دستگاه بسته بندی در ایران می باشد که انواع دستگاه بلانچر را با بهترین کیفیت تولید می کند. دستگاه بلانچر سیب زمینی برای شست و شوی میوه و سبزی به کار می رود و با عملکرد الکترومکانیکی و سیستم چرخشی خود محصولات را به صورت یکنواخت به چرخش درآورده و عمل شست شو را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. بلانچ کردن نوعی آنزیم بری و نشاسته گیری می باشد. دستگاه بلانچر صنعتی حتما بخوانید: ماشین آلات صنعتی خرید دستگاه بلانچر تمامی دستگاه های ماشین سازی زاگرس کرج دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند و به دلیل کیفیت بالایی که دارند در تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس، افعانستان و عراق صادر می شوند. دستگاه بلانچر چیست؟ از دستگاه بلانچر به ویژه برای نرم کردن پخت و پز، غیرفعال کردن آنزیم، تثبیت میوه ها و سایر مواد استفاده می شود. در فرآوری میوه و سبزیجات، یکی از تجهیزات پیش تصفیه است که برای نرم کردن و غیرفعا